Skolotājs

Trūkstošo pedagogu problēmu Latvijā nav iespējams atrisināt ar minimālā atalgojuma celšanu, jo ar naudu nevar atrisināt visas problēmas un ne visiem pedagogiem atalgojums ir svarīgākais, šādu viedokli paudis Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) priekšsēdētājs, Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns.

R. Kalvāns novērojis, ka ne visus cilvēkus pedagogu darbam stimulē viens faktors – nauda. Nav universālas receptes, ar kuru piesaistīt cilvēkus kļūt par pedagogiem. Vienam stimuls būs nauda, vienam – prestižs, bet vienam – vide. Tomēr, ja iespējams parūpēties par visiem trim faktoriem, tad tas viennozīmīgi dotu efektu. Lai kļūtu par skolotāju, jābūt zināmām personības iezīmēm, tādēļ ne visi var strādāt par pedagogiem, norādījis Kalvāns. Viņš uzsvēra, cik smags darbs ir ikdienā strādāt ar jauniešiem, intensīvi komunicēt gan ar bērniem, gan vecākiem, gan citiem pedagogiem, un nemitīgi būt darbībā.

Tāpat viņš minēja, ka aizvien nopietnāka problēma kļūst “vecāku tiesību pārākums”, kas esot pārspīlēts. Viņaprāt, tas nereti noved pedagogus pie lēmuma mainīt darba vidi vai pat nozari kopumā, jo vecāki arvien biežāk iet uz konfliktu ar pedagogiem un dusmojas, kas skolotājiem pamatīgi sarežģī darbu.

No LA  

Kontakti

Skanstes 9, Rīga, Latvija, LV-1013
KARTE
E-pasts: centrs@izglitibasfonds.lv
Tālrunis: 67373705
Fakss: 67519921

Aptauja

Vai augstākā izglītībā notikusi reforma