Labi rezultāti

IEA TIMSS Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas organizētajā Matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījumā piedalījās  4. klases skolēni, pedagogi un viņu vecāki visā pasaulē. Latviju IEA TIMSS 2019 pētījumā pārstāvēja 154 izglītības iestādes, 308 pedagogi, 4481 skolēns un 4368 vecāki. IEA TIMSS 2019 īstenošana Latvijā notika sadarbībā ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniekiem.

Latvijas ceturto klašu skolēni sasniedza teicamus rezultātus matemātikā un dabaszinātnēs - 58 valstu vidū matemātikā skolēni ierindojas 10. vietā, bet dabaszinātnēs – 7. vietā. Ar 546 punktiem matemātikā Latvijas skolēnu rezultāts statistiski nozīmīgi neatšķiras no, piemēram, Īrijas, Norvēģijas un Lietuvas. Savukārt dabaszinātnēs ar 542 punktiem rezultātus statistiski nozīmīgi neatšķiras no Norvēģijas, ASV, Lietuvas, Zviedrijas un Lielbritānijas. Augstākos rezultātus matemātikā un dabaszinātnes sasnieguši Singapūras, Honkongas, Korejas, Taivānas un Japānas vienaudži.

Latvijas skolēniem vienlīdz labi padodas gan skaitļu uzdevumi, gan mērīšanas un ģeometrijas uzdevumi. Teicami rezultāti tiek sasniegti uzdevumos, kur jāsniedz pamatojums, nevis tikai jādemonstrē zināšanas.Augstāki sasniegumi matemātikā un dabaszinātnēs vērojami galvaspilsētā, bet zemāki – reģionos. Tāpat matemātikā zēnu sasniegumi ir augstāki nekā meiteņu sasniegumi, kamēr dabaszinātnēs meitenēm ir augstāki rezultāti nekā zēniem.

Kontakti

Skanstes 9, Rīga, Latvija, LV-1013
KARTE
E-pasts: centrs@izglitibasfonds.lv
Tālrunis: 67373705
Fakss: 67519921

Aptauja

Vai augstākā izglītībā notikusi reforma