31 augusts 2024
Izdevniecība "Skolas Vārds" veikusi skolu vadītāju aptauju, lai noskaidrotu, kādi, viņuprāt, ir lielākie izaicinājumi.
Skolu direktoriem apliecinājuši, ka aptuveni pusē no vispārizglītojošajām skolām trūkst viens vai vairāki priekšmetu skolotāji. Skolu vadītāji arī uzsver nepietiekamo nodrošinājumu ar atbalsta personālu. Direktori saskaras ar grūtībām noturēt jau esošos pedagogus un piesaistīt jaunos, lai mācību gadu uzsāktu ar pilnībā nokomplektētu kolektīvu. Vienlaikus esot arī pozitīvais aspekts –jaunie pedagogi, kuri šobrīd absolvē universitāti, ir ļoti profesionāli un augsti motivēti, ar dziļu izpratni par pedagoga darbu.
No 1. septembra spēkā stāsies grozījumi mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībā, kuras centrālais akcents ir lielāks uzsvars uz ikdienas vērtēšanu (formatīvā vērtēšana) un pedagoga sniegto atgriezenisko saiti, lai mācību procesa laikā uzlabotu zināšanas un skolēni sekmīgāk sagatavotos pārbaudes darbiem. No pedagoga tas prasa papildu darbu, jo jānosaka vērtējamie kritēriji katrā tēmā un jāizstrādā snieguma līmeņa apraksti, lai saprastu, ko un kādā pakāpē skolēns ir apguvis. Pedagogiem šajā jautājumā joprojām trūkstot metodiskais atbalsta, to atzīst arī paši pedagogi un skolu vadītāji. Būtisku atbalstu varētu sniegt kvalitatīvi izstrādāti mācību līdzekļi, kuros līdztekus stundas vai tēmas izvirzītajam sasniedzamajam rezultātam, tiktu piedāvāta arī formatīvā vērtēšana, līmeņojot konkrētus kritērijus un nosakot skolēna zināšanu / prasmju līmeni par konkrētu tēmu.
Informācija par skolu gatavību jaunajam mācību gadam liecinot, ka joprojām aktuāls temats ir arī skolu tīkla reorganizācija un potenciāla vairāku skolu likvidācija.
No "Reitingi"