15 jūlijs 2023
Matemātikas eksāmenu optimālajā līmenī kārtoja 12 609 skolēni, nenokārtoja 8,71%, bet katrs piektais jeb 19,01% eksāmenā pārsniedza 20% barjeru, novērtējumā iegūstot 20-29%. Optimālā līmeņa eksāmena rezultāts ir par 3-4% zemāks nekā pērn. Augstākā līmeņa eksāmenu kārtoja 2591 skolēns, kuru vidējais sniegums vērtējams ar 60%.
Latviešu valodas optimālā līmeņa eksāmenos kārtoja 20,74% skolēnu - sniegums novērtēts ar 50-59%, 19,39% skolēnu eksāmenu nokārtojuši 60-69%, bet 18,19% - ar 40-49%. No 12 185 eksāmena kārtotājiem 3,48% sniegums novērtēts ar vērtējumu līdz 20%, tostarp 1,03% skolēnu eksāmenā ieguva līdz 10% jeb eksāmenu nenokārtoja. Līdzīgu sniegumu skolēni uzrādījuši arī augstākā līmeņa latviešu valodas eksāmenā - no 2579 kārtotājiem 23,77% eksāmenā ieguva 50-59%, bet 20,74% sasniedza 60-69%.
Eksāmenu vēsturē un sociālajās zinātnēs uzrādīti vieni no zemākajiem vidējiem sniegumiem starp visiem augstākā līmeņa eksāmeniem - vēsturē 540 kārtotāju vidējais sniegums novērtēts ar 38%, bet 1603 kārtotāju sniegums sociālajās zinātnēs - ar vidēji 39%.
Angļu valodas optimālā līmeņa eksāmenu kāroja 11 010 skolēnu, katrs piektais jeb 19,67% ieguva 80-89%, bet 16,61% skolēnu ieguva 70-79%. Savukārt angļu valodas augstākā līmeņa eksāmenā no 5642 kārtotājiem 23,17% ieguva 70-79%, 21,75% skolēnu ieguva 60-69%, bet 18,21% - 80-89%. Optimālā līmeņa eksāmenā franču valodā vidējais vērtējums bija 81%, bet vācu valodā - 49%. Turpretim augstākā līmeņa eksāmenā franču valodā vidējais skolēnu sniegums novērtēts ar 69%, bet vācu valodā - 68%. Augstākā līmeņa eksāmenā krievu valodā skolēni ieguva vērtējumu vidēji 75%.
Starp augstākā līmeņa eksāmeniem dabaszinātnēs vislielākais eksāmenu kārtotāju skaits bijis bioloģijā un ķīmijā - 2106 un 804 skolēni. Fizikas eksāmenu kārtoja 747 skolēni. Fizikas eksāmenu nenokārtoja 0,8% skolēnu, bioloģijā - 0,33%, bet ķīmijā - 0,25%.
Vislielākais izkritušo skaits bijis ģeogrāfijas eksāmenā - no 401 kārtotājiem 1,25% eksāmenā neieguva vismaz 10%. Tiešsaistē notika augstākā līmeņa eksāmens programmēšanā, ko kārtoja 310 skolēni. Kopumā izsniegti aptuveni 54 000 sertifikāti par vidējās izglītības programmas apguvi, bet aptuveni 1000 vidusskolēnu eksāmenus nav nokārtojuši.
Lai nokārtotu centralizēto eksāmenu, skolēnam vajadzēja iegūt vismaz 10%. Līdz 2024./2025.mācību gadam šo vērtējuma slieksni plānots palielināt līdz 20%.