"Latvijas Avīze” un  Latvijas Izglītības fonds (LIF) organizē konkursu „Jaunais skolotājs”. Konkursa „Jaunais skolotājs” mērķis - popularizēt jauno skolotāju pirmo darba gadu pieredzi, noskaidrot skolotāju un skolēnu savstarpējo attieksmi un cieņu, noteikt populārākos jaunos skolotājus, kuri aizvadījuši skolā pirmos divus darba gadus.

Pieteikumu konkursam var iesniegt klases kolektīvi, individuāli skolēns, skolēnu vecāki, skolotāji, rajona un pilsētas izglītības pārvalde vai departaments, nevalstiskas organizācijas, arī jaunais skolotājs, norādot uz aizvadīto darba gadu pieredzi.

Pieteikumu aizlīmētās aploksnēs var sūtīt pa pastu: Rīga, Toma iela 4, LV – 1003, vai Rīga, Mālpils iela 9, LV-1013,  LIF, vai Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu - ar norādi „Konkurss „Jaunais skolotājs”.  Vēstules  jāsūta līdz 2023.gada 15. oktobrim (pasta zīmogs). Uzvarētājus paziņos 2023.gada 1. decembrī.

Konkursu vērtē konkursa komisija 5 cilvēku sastāvā – divus izvirza "Latvijas Avīze", trīs - Fonds, komisiju vada Fonda pārstāvis;

Pirmajā kārtā tiks vērtēti visi pieteikumi. Otrai kārtai katrs vērtēšanas komisijas locekli izvirzīs desmit iespējamos pretendentus. Otrajā kārtā no konkursa pirmajā kārtā izvirzītajiem pretendentiem, kuri ieguvuši kopumā lielāko punktu skaitu, atklātā sanāksmē apspriešanas gaitā izvirza “Jaunais skolotājs” balvas ieguvējus.

Pieci konkursa "Jaunais skolotājs” laureāti saņems "Latvijas Avīzes" un Latvijas Izglītības fonda Atzinības rakstu. Divi “Jaunais skolotājs” konkursa uzvarētāji katrs saņems Latvijas Izglītības fonda stipendiju 800,00 (astoņi simti) euro, trīs „Jaunais skolotājs” konkursa laureāti saņems balvas (datoru).

Augstskolu, zinātnes un ekonomikas mijiedarbība joprojām netiek izskatīta kā valsts augšupejas iespēja. Bet to vajadzēja darīt tieši Izglītības un zinātnes ministrijai. Taču tās prioritāte līdz šim ir bijusi lauku skolu likvidācija, līdz ar to - lauku iztīrīšana no iedzīvotājiem, secīgi - Latvijas iztīrīšana no pamatiedzīvotājiem, lai te iepludinātu “darbaspēku” - imigrantus no āfrikām un citām eritrejām. Velnišķīgs plāns, kam nav vajadzīgas ne inovācijas, ne zināšanas, ne valsts augšupeja - plāns, ko acīmredzami lolo jaunā/vecā valdība. Plāns, kā no Latvijas uztaisīt vienkārši teritoriju bez nacionālas identitātes.

No 2023. gada 31. augusta NRA raksta „Akadēmiķis Kalviņš: kļūsim bagāti, ja studentiem mācīsim ne tikai pētīt, bet arī radīt”.

Izglītības kvalitāti negatīvi ietekmējot mācību stundu kavējumi, ilgstoši trūkstoši skolotāji un apvienotās klases, uzsvēris Izglītības kvalitātes valsts dienests. Pgājušajā mācību gadā  45% skolēni bez attaisnojoša iemesla ilgstoši jeb 20 un vairāk mācību stundas semestrī neapmeklējuši skolu. Vidēji 35% izglītības iestāžu un 44% bērnudārzu ilgstoši trūkst skolotāju un atbalsta personāla. 17% mācību iestāžu nav pieejami nekādi atbalsta personāla pakalpojumi. Aptuveni 20% izglītības iestāžu atbalsta personāla likme ir mazāka par 0,5.

Būtiski atšķiroties skolēnu mācību sasniegumi ikdienā un valsts pārbaudes darbos. 30% izglītības iestāžu ir par 20-30% zemāki mācību sasniegumi valsts pārbaudes darbos, salīdzinot ar ikdienas mācību sasniegumiem.

Pagājušajā mācību akreditācija veikta 114 vispārējās izglītības iestādēs, 51 profesionālajā izglītības iestādē, 26 profesionālās ievirzes izglītības iestādē, kā arī novērtējusi profesionālo darbību 311 izglītības iestāžu vadītājiem. Izcilu kvalitātes līmeni uzrādījušas vien trīs profesionālās izglītības iestādes vienā kritērijā. 14% no visām vērtētajām izglītības iestādēm un kritērijiem saņēmušas novērtējumu "ļoti labi", 70% no visām vērtētajām izglītības iestādēm un kritērijiem ieguvušas vērtējumu "labi", 15% no visām vērtētajām izglītības iestādēm un kritērijiem ieguvušas vērtējumu "jāpilnveido", proti, ir būtiski trūkumi, kas tuvāko divu gadu laikā ir jānovērš.

No IKVD ziņām.

Starptautiskajā astronomijas un astrofizikas olimpiādē sudraba godalgu saņēma Olita Anastasija Zadorožnaja no Starptautiskās skolas "Ekziperī", bet bronzas medaļu Viesturs Streļčs no Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Inženierzinātņu vidusskolas.

Latvijas komanda piedalījās pilnā jeb piecu dalībnieku sastāvā. Latviju olimpiādē pārstāvēja arī Iļja Niks Stoligvo un Toms Ozoliņš no Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, kā arī Ernests Lazdāns no RTU Inženierzinātņu vidusskolas.

Olimpiādē no 10. līdz 20.augustam norisinājās Čorzovā, Polijā, piedalījās kopumā 250 skolēni no 52 valstīm

 

Starptautiskā ģeogrāfijas olimpiādē Bandungā, Indonēzijā, kas no 6. līdz 18. augustam pulcēja 54 valstu dalībniekus. Latvijas skolēni olimpiādē ieguva 6. vietu kopvērtējumā. Latvijai iegūts pilns komplekts: zelta medaļu ieguva Rihards Daugavvanags-Vanags no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas, sudraba godalgas sev izcīnija Rūdis Freipičs no RTU Inženierzinātņu vidusskolas un Linards Lūsis no Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas, bronzu saņēma Artis Vilks no Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas

Komandas vadītāju pienākumus veica Jauno Ģeogrāfu skolas preizdents Uldis Klepers un šī gada Baltijas ģeogrāfijas olimpiādes galvenais organizators Morics Roberts Mūrnieks.

 

 

Kontakti

Mālpils iela 9 , Rīga, Latvija, LV-1013
KARTE

Tālrunis: 22065101

Aptauja

Vai augstākā izglītībā notikusi reforma